طبیب من

اطلاعات عمومی پزشکی

طبیب من

اطلاعات عمومی پزشکی

سرخک چیست؟علائم و راه های درمان آن چگونه است؟

بیماری سرخک چیست؟

سرخک یک بیماری ویروسی بسیار مسری است که در یک زمان تقریباً همه را قبل از 20 سالگی مبتلا می‌کند. اما با تولید واکسن و واکسیناسیون گسترده، سرخک به یک بیماری بسیار نادر تبدیل شده است. اگرچه این بیماری تقریباً نادر است، اما اخیراً شیوع بیشتری پیدا کرده است. این مورد اغلب در کودکان و بزرگسالانی اتفاق می‌افتد که واکسینه نشده یا واکسیناسیون ناقصی علیه سرخک انجام داده‌اند.

دلیل اصلی افزایش تعداد موارد مبتلا به این عارضه، این است که برخی والدین نگران هستند که واکسن سرخک با واکسن اوریون و سرخچه (MMR) ترکیب شده که ممکن است باعث اوتیسم شود. مطالعات بزرگ نشان داده‌اند که هیچ ارتباطی بین واکسن MMR و اوتیسم وجود ندارد و خطرات و عوارض ناشی از ابتلا به سرخک می‌توانند بسیار جدی باشند. واکسن MMR بسیار بی‌خطر است و به هیچ وجه با اوتیسم ارتباطی ندارد.

در اوایل دهه 1960، بیش از نیم میلیون کودک سالانه آلوده به این ویروس می‌شده‌اند. در سال 1963، کشف واکسن سرخک همه چیز را تغییر داد. امروزه، در حالی که هر سال موارد بسیار کمی از این بیماری در کشورهای پیشرفته رخ می‌دهد، اما سرخک سالانه حدود 20 میلیون نفر را آلوده می‌کند که نتیجه آن 140000 مرگ در سراسر جهان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد