طبیب من

اطلاعات عمومی پزشکی

طبیب من

اطلاعات عمومی پزشکی

گلوکومتر چیست؟ چگونه از آن میتوان استفاده کرد؟

یکی از وظایف بسیار مهم بیمار در کنترل بیماری دیابت، کنترل قندخون توسط خود بیمار با استفاده از دستگاه گلوکومتر می باشد. به نظر برخی پژوهشگران ،کنترل قند خون در خانه، پس از کشف انسولین، دومین پیشرفت اساسی در درمان دیابت طی شصت ساله اخیر به شمار میرود. این روش به افراد دیابتی امکان میدهد که نظارت دقیق تری بر وضعیت خویش اعمال کنند. و مسئولیت بیشتری برای اداره امور خود برعهده گیرند. با توجه به اینکه دیابت یک بیماری مزمن است و درمان قطعی ندارد. لذا آموزش صحیح و پیگیری مداوم فرد بیمار به عنوان مهمترین عضو تیم درمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است

اهداف مراقبتی در بیماران دیابتی
مراقبت های استاندارد شده. از بیماران دیابتی که انجمن دیابت آمریکامنتشر کرده است. مبین آن است که مراقبت دیابتی باید با کیفیت بالا و به صورت فرد به فرد برای بیماران انجام شود به گونه ای که بازتابی از نیازها،علایق و توانایی های فردی باشد.
هدف اولیه مراقبت،کاهش سطح قندخون به حدنرمال و معقول میباشد.برای رسیدن به این هدف ،باید شیوه بیمارمحوربه صورتی که بیمار در درمان خود مسئولیت پذیر باشد مد نظر قرار گیرد که از راهکارهای اولیه آن،بررسی رژیم غذایی بیمار و دخالت دادن بیمار در برنامه ریزی غذایی و کنترل سطح قند خون در خانه می باشد.

هدف انویه مراقبت،درمان عوارض پیشرفته دیابت میباشد.بدین منظور نیاز به معاینات سالیانه برای تعیین رتینوپاتی،آنالیز ادراری سالیانه جهت علائم اولیه از نفروپاتی،معاینات دوره ای پاها،آزمایش مرتب فشار خون، کلسترول و تری گلیسرید برای هشدار خطر قریب الوقوع بیماری قلبی میباشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد